fredag den 2. februar 2018

Løkkestrik...


.... er super sjovt:)
Det er på ingenmåde en hurtig maske at strikke,
den er faktisk lidt omstændig. 
Men,.... når man har lært den, er den nem og indlysende,
og man opdager at hver løkkemaske fylder en del i højde og bredde. Så,... når man sidder og føler at man har været hundrede år om at strikke en enkelt pind, ja,... så er det skønt at opdage, at den ene pind fylder for 4 pinde i højden :)

Det jeg sidder med her, skal ende med at blive en pude.
En stor, skøn og super blød pude, 50 x 50 cm
Garnet er rester i forskellige kvaliteter,
uld, alpaca, hør, bomuld og kid mohair i forskellige tykkelser.
Jeg synes, at det giver et levende udtryk når man blander kvaliteterne, og alt efter tykkelsen på de enkelte garner, strikker jeg med 2-3 farver ad gangen.
 Når den en rest slipper op, tilføjer jeg en ny.
På den måde kommer der en "glidende" overgang.

Har du lyst til at prøve kræfter med teknikken og lære at strikke med perler, ja, så holder jeg en workshop på 
Strikkefest i Haslev i februar, læs mere her


1 kommentar: