tirsdag den 25. marts 2014

Sidste aften med strik for begyndere

Billedet er lånt fra bloggen Illustrafil


I aften der det 6. og sidste omgang med Strik for begynder i FOF regi for denne gang.
Og det har været lærerigt både for deltagerne og mig.
Det gir vel sig selv, at man som nybegynder ud i en ny disciplin,  lærer en del. 
Til gengæld kan det komme som en overraskelse, at man som "gammel rotte" i faget, og en som har strikket i snart 37 år,
også lærer en ting eller 2.
Det der jo kan ske når man er helt indgroet i sit fag, er at man tager alt for givet, og selv om jeg på meget pædagogisk vis har vendt og drejet min undervisning,
tænkt, og illustreret for at gøre det så enkelt og
let forståeligt som muligt, er der alligevel, i det korte forløb,
dukket et par meget gode spørgsmål op.
Men det er nu meget sjovt og i grund ikke så galt lige at se på sit fag med nogle andre briller. 
Desuden glæder det mig, når jeg ser, at en af deltagerne Pernille, har skrevet dette indlæg på sin blog. 
Og jeg bliver stjerneglad for at hun og
flere af de andre deltagerne har turde kaste sig ud i egne projekter, og er kommet tilbage 
med huer m.m. som de har strikket på fra tirsdag til tirsdag :-)

Jeg kan fortælle at jeg til efteråret har sat et nyt strikkehold op for
Begyndere, som evt. kan efterfølges af 6 gange med Strik for letøvede.
Håber at vi ses.

2 kommentarer:

  1. Det er helt forkert, at det her skal være sidste aften. Hvad skal vi så lave de næste mange tirsdage?!?
    Jeg har nydt dit kursus så meget, Stine. Tænk at jeg på 5 uger har strikket 3 huer, 1 vest, en bluse og nu er i gang med det fineste babytæppe med hulmønster(!!). Jeg er fuldstændig bidt af strik takket være dig og det her fantastiske begynderkursus. Som Pernille skrev, tænk, at man nu kan forstå diagrammer med mærkelige tegn og opskrifter med 1000 forkortelser!

    SvarSlet
  2. Åhhh, tak Susann, for de søde ord:-)
    Kh. Stine

    SvarSlet