torsdag den 21. februar 2013

Avs...


Tørre vinter hænder + flittig strikkeri = øm rød rille:(

21 kommentarer:

  1. Av....... Det må vel siges at være en arbejdsskade? :-) Jeg kender ikke til lige den slags skade, da jeg ikke kan strikke, men et par hæklevabler har jeg da haft, og det var ikke rart. Rigtig god bedring med fingeren :-)
    Kh Lotte (www.lottesroom.blogspot.dk)

    SvarSlet
  2. Så hårdt må du da ikke stramme garnet ;0) - du ved , så kvæler du jo ....... - undskyld der gik lige jul i den.
    Puste puste og så noget god håndcreme

    SvarSlet
  3. Faktisk strammer jeg ikke, det er slid, når man strikker mindst 7 timer om dagen, og lige nu i bomuldsgarn, som er ret hårdt:)

    SvarSlet
  4. Avs, håber du har en rigtig god creme og får tid til at lille hvil med pindende :)
    knus♥

    SvarSlet
  5. Av, det kender jeg godt! Her er det tørre hænder og hæklevabler, der driller (selvom jeg ikke er så flittig som dig :-))

    SvarSlet
  6. Cosborg cremen til revnede fødder virker så godt på fødderne.. de har også en håndcreme men jeg tror den anden virker mere på de der forfærdelige revner. Har du prøvet om et compeed kan lindre lidt samtidig med at Garnet løber?

    SvarSlet
  7. Ha ha ha... rød rille. Så strikker man virkelig amok. Håber næsten engang at se en rød rille på min finger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal du s.. ikke ønske dig... nu kan jeg jo ikke strikke i aften;)

      Slet
  8. Jaaa det gør av,av....
    Vi håber på snart forår så hænderne kan blive bløde igen:)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  9. Der har løbet et par meter garn over den finger...
    Det må være det man kalder en arbejdsskade :o)

    God bedring med fingeren.

    Kh Lise

    SvarSlet
  10. Hold nu op! avs avs - kan nu ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet ;-)
    Mindes mine dage på designskolen hvor jeg havde en hel bule på min højre langemand af at tegne :-)))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hold da op, det lyder som om der blev slidt nogle blyanter;)

      Slet
  11. Av! Det kan man da kalde for en strikkeskade :-)
    Men det er nu også lidt sjovt ;-)
    Go bedring til strikkehænderne!
    Hilsen Frk. Hansen

    SvarSlet
  12. Ja bomuld er hårdt for den trådførende finger. Det kunne ligne spindeolieudslæt...men nok mere forventeligt i en uldtråd. Aflast med vævet hæfteplaster.

    SvarSlet
  13. Det ligner min hånd, bortset fra at rillen sidder lidt længere ude på fingeren og ikke er øm, men har en lille smule hård hud. Plaster eller lign. virker også for mig, når det er rigtig slemt.
    Håber du snart er strikkeklar igen.
    Mvh Tine

    SvarSlet
  14. av for søren da osse søde Stine. Jeg har set sådan en smart dims man kan sætte på fingeren så garnet ikke rører fingeren. Kan ikke lige huske hvad den der dims hedder, men tænkte at den da var smart.

    SvarSlet
  15. Hvor vildt! Min første tanke var også, at du strammer for meget, men det kan jeg jo se, at du ikke gør. 7 timers daglig strik! Hvordan kan du overhovedet holde til det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg holde ud fordi jeg plejer at fordele strikken hen over hele dagen, og ind imellem skrive lidt opskrift, montere, sætte en vask over;), og så strikke igen om aftenen:)

      Slet
  16. Kære Stine -køb en rulle englehudsplaster på apoteket og tag et stykke på det "slidte" sted om fingeren. Det lader huden ånde og man er lidt mindre handikappet. God bedring. Mvh Lillian

    SvarSlet
  17. Avs for den. Jeg tænker også englehudsplaster og så skal du da næsten teste en håndcreme de sludrede om i Go'morgen Danmark igår, mener jeg. noget med silkecreme og så handsker på om natten. eg skal i hverts fald prøve det.

    pssst, du skal ned til der hvor der står noget om silkebløde biprodukter:

    http://go.tv2.dk/articlestil/id-64828009:det-kan-h%C3%A6moridecreme-ogs%C3%A5-bruges-til.html

    SvarSlet