mandag den 7. november 2011

Vinterstrik...

... på store pinde kan du finde i Hendes Verden i dag.
Jeg har designet de 2 viste modeller til bladet,
en hurtig og varm vest med "rygmærke"
i den lækre Eskimo kvalitet fra Garnstudio.
Se opskriften her!
Og en lækker, let  og hurtigstrikket trøje i flamé, Milano fra Hjertegarn. Se farverne her!
80% uld og 20 % Alpaca og så en p nr. 12,
det bliver hurtigt til noget:))




Jeg har et par rettelser til trøjen herover. Jeg synes at ærmerne er blevet lidt for smalle. Derfor vil jeg foreslå at man tager 2-4 m mere ud efter manchetten end det angivet maskeantal og fortsat tager ud som nævnt i opskriften. Ca. 5 cm mere til ærmelængden i alle str. ville heller ikke gøre noget. Og til sidst ville jeg lukke af 1-2 cm før til ærmegab på ryg- og forstykkerne.
Det har jeg selv gjort med modellen herover, efter at jeg fik den tilbage fra foto, og det føles meget bedre:)))

6 kommentarer:

  1. Tak for påmindelsen...må hen efter bladet. Den vest er jeg skudt....men ...er stjernen broderet på?? Så er jeg ikke så hooked :-) er ikke gode venner med maskesting. God mandag.

    SvarSlet
  2. Jaja...har kigget på opskriften, den kunne jeg godt blive venner med

    SvarSlet
  3. Er lidt vild med den vest.. måske jeg skulle prøve kræfter med den..

    Hav en skøn dag..

    SvarSlet
  4. Godmorgen:))

    Skønt at høre at I har lyst til at strikke vesten. Den er også ret fed, synes jeg;))
    Og som du nok har fundet ud af Lavendel, så strikkes stjernen ind med det samme.
    Men hvis der er andre som ikke kan det, så kan stjernen selvfølgelig broders på efterfølgende med maskesting eller korssting.

    God dag, Stine:))

    SvarSlet
  5. Flotte opskrifter/modeller.
    Det blad må jeg da vist lige huske at have købt :o)
    mvh Mona

    SvarSlet
  6. Min datter ( på 16) er vild med vesten, den må på pindene. Tænker at hun selv kan få lov til at strikke lidt med, det er jo på tykke pinde. :)

    SvarSlet