tirsdag den 24. maj 2011

Hvor er det dog ærgeligt....

... at de flest på et tidspunkt i deres liv, helt stopper med at tegne eller male. Med et slag, er det ligsom om, at de fleste synes, at nu rækker deres talent ikke længere.

Jeg er en ok habil tegner, men får heller ikke selv gjort særlig meget ved aktiviteten desværre, som jeg ellers rigtig godt li´at udføre, når jeg har tiden og roen omkring mig. I går nød jeg, at tegne selv en hurtig skitse af mit ynglingmotiv, et træ. Det tog ikke mange minutter, men jeg stod der og fik bare lyst til at tegne flere træer, se grenene og rodnettet udfolde sig og måske lægge nogle skygger.

Skitsen skulle bruges som et applikations-motiv til en pude, og hvordan den er kommet til at se ud, får du kun et lille hint om på det nederste billed i dette indlæg. Men fortsættelse følger. I skal selvfølgelig nok få lov til at se det endelige resultat, som blev færdigt i mørket i går aftes.




Og jeg skal da bestemt have støvet blyanterne af og finde tegneblokken frem her i weekenden:))

6 kommentarer:

  1. Men så er det jo at man får børn, og allernådigst får lov at male med den lilla/rosa (hvis det er drenge) og den grå/sorte (hvis det er piger). Vi skriver i s og jeg tegner omridset og Oskar farvelægger kuglerne. Der er rigtigt mange i og han fortæller om hvordan de smager :o)

    SvarSlet
  2. Hvor har du ret...det burde man gøre noget mere! Og sikke et smukt træ du har lavet...
    Kh. Malene

    SvarSlet
  3. Det er rigtigt, det er lidt ærgerligt. Men jeg ser egentlig hækling og strik som præcis ligeså kreativt som at tegne eller male. For mig har hæklenålen helt klart erstattet blyant og pensel. Men hvem ved - måske går det den anden vej lige pludselig? :-)

    SvarSlet
  4. Ja, jeg synes også det en skam. Min mand kunne dog godt tænke sig at bliver bedre til at tegne. vil sige hans tegneevne lige pt ligner noget en 12 årig dreng havde tegnet, men det så også skide sjovt at se. ;-D Så jeg har lovet ham at lære det, ja og ellers for jeg jo også tegnet med Lea, men ikke noget seriøst. ;-)

    SvarSlet
  5. Hej Sidsel/På Krogen

    jamen deri har du da ret, det har jeg bare ikke tænkt på før. At applikere kan vel på en eller anden måde også sammenlignes med at male. Legen med stofferne, farvesammensætningerne, trådens farve osv.

    Forresten vil jeg rigtig gerne købe din bog og komme forbi til kaffe;))

    SvarSlet
  6. Du er velkommen! :-)
    sidsels@gmail.com

    SvarSlet