tirsdag den 30. november 2010

Mangler du ideer til et par hurtige....

... og billige kalendergaver? Så kig med her.




Til ideen herover skal du bare bruge postkort. De fleste af os har et par gokart-kort liggende i en skuffe eller ligende kort. Se på billedet her over og rund hjørnene af og klip indsnit på samme måde. Så kan der bruges lang tid på at bygge tårne, hus m.m. som hver gang kommer til at se forskellige ud. Ret sjovt faktisk, og en smuk skulptur at have stående.


Jeg har lavet et billedlotteri + memoryspil af kopier af billeder af de kære familiemedlemmer. Jeg har lavet en plade med 9 billeder og tilsvarende billeder til at lægge oven på i takt med at de bliver råbt op. MEN faktisk har jeg lavet 2 kopier af de enkelt billeder, så de kan bruges til et memoryspil. 2 spil i ét!!
Og begge mine børn har elsket at kigge på "familiealbummet". Har du ikke en kopimaskine, så kunne du f.eks selv tegn 2-3 af de samme små tegninger.
Jeg har lamineret det hele, og det er jo smart fordi det så kan tørres af hvis det bliver snasket, og i længden også holder bedre. Men hvis du limer det op på et stykke kraftigt karton kan det også sagten gå.

10 kommentarer:

  1. hvor er det fint dit billed lotteri, og den med postkortene er godt nok smart :)

    Kh Sara

    SvarSlet
  2. g-e-n-i-a-l-t... jeg tænker også vendespil med de billeder? tak for inspirationen!

    SvarSlet
  3. SUPER idéer, Stine - de er straks stjålet!!! Kh lisbeth

    SvarSlet
  4. du er da bra kreativ, Stne:) Takk for tipsene:)

    Tirsdagsklem fra Trine:)

    SvarSlet
  5. Kjempegod ide. Det er så fint med hjemmelagde gaver også.
    Fin dag til deg :-)

    SvarSlet
  6. God idé. Litt i samme gate her, http://madebyjoel.blogspot.com/2010/02/slotted-building-discs.html, til nedlasting. Jeg har denne i en liten boks i veska, så har jentene mine noe å holde på med på kafé for eksempel...

    SvarSlet
  7. God ide til de alle de gocards der ligger og roder :-)

    SvarSlet
  8. Tusinde tak for ide'en Stine. Jeg har jo en million Go-Card fra min vilde ungdom ;)
    Kh. Lonni

    SvarSlet